Regenerowanie pompy wtryskiwaczy – co mogło się zepsuć?!

Regenerowanie pompy wtryskiwaczy – co mogło się zepsuć?!

Motoryzacja dla większości osób jest tematem tabu. W szczególności kobiety mogą mieć problemy z właściwą oceną stanu poszczególnych części. Gdy auto zaczyna kopcić na siwo i nie ma odpowiedniej mocy – jest to najlepszy sygnał na to, iż coś niedobrego dzieje się z pompą wtryskiwaczy, która dostępna jest dla pojazdów typu diesel.

Wymiana pompy wtryskiwaczy to wysoki koszt, aczkolwiek znacznie tańszą alternatywą jest regeneracja, co będzie wobec tego wymieniane?

  • Końcówki i trzpień sterujący – to części, które zużywają się najszybciej. Trzpień odpowiada za wtrysk odpowiedniej ilości paliwa. Uszkodzony trzpień powoduje, że ciśnienie, jakie się wytwarza w tej strefie zostaje zakłócone, a ilość paliwa podawana podczas wtrysku jest nieprawidłowa.
  • Nakrętka – przy regularnym sprawdzaniu stanu swojej pompy wtryskującej może się zwyczajnie zużyć, przez co paliwo będzie wyciekać. Dokręcona ze zbyt dużą siłą również może powodować przecieki. Często osoby regenerujące pompy, nawet, jeśli nie jest to przyczyna złej pracy silnika i tak decydują się na wymianę tej części profilaktycznie. Koszt sięga około 20 -50zł.
  • Iglica –odpowiedzialny element za wtrysk, dzięki czemu unosi się. Jest to element najczęściej zawodzący. Zepsuta powoduje, iż zostaje wtryśnięta zbyt duża dawka paliwa, co zauważone może być, jako zalanie silnika. Samochód ciężko odpala, zwłaszcza w trakcie jesienno-zimowych warunków atmosferycznych.

Koszt regeneracji pompy wtryskiwaczy waha się w przedziale 150 – 700zł, przy czym zakup nowej pompy to koszty z rzędu 1500- 5500zł, a więc niejednokrotnie może przekroczyć wartość danego pojazdu. Zamiast panikować, lepiej zastanowić się nad regeneracją.

2 Komentarze

Komentowanie jest wyłączone.