Badanie rynku w małej firmie

Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma miała jak największą rzeszę klientów, co oczywiście nikogo dziwić nie może. Należy mieć na uwadze, że im większą popularnością będą cieszyć się nasze produkty lub też usługi, tym rzecz jasna większy zysk z nich możemy osiągnąć. Sęk w tym, aby przekonać do siebie jak największą liczbę klientów. Z pewnością bardzo pomocne będą tutaj badania rynku, na które zdecydować się powinni tak więksi jak i mniejsi przedsiębiorcy. Oczywiście dla większych firm nie stanowi to większego problemu, ponieważ zlecają to specjalistycznym firmom, które w takich badaniach się specjalizują. Te są jednak na ogół dosyć kosztowne, choć zależne jest to między innymi od ich zakresu oraz szerokości. Problem ze zleceniem tego specjalistom od badań rynku mają często mniejsi przedsiębiorcy. Jak takie badania mogą przeprowadzić na własną rękę i czy w ogóle takie działanie ma sens?

Zestawienie statystyczne

Z całą pewnością bardzo pomocne będą tutaj wszelkiego rodzaju zestawienia statystyczne, analizy czy prognozy przygotowane dla danego regionu przez ośrodki badawcze. Mniejsi przedsiębiorcy, jako że ze swoją ofertą wychodzą do lokalnych klientów, nie muszą tutaj przeglądać danych ogólnych, ale te dotyczące znacznie mniejszych obszarów, dzięki czemu i ich analiza jest łatwiejsza i nie wymaga od nas szczególnej wiedzy z tego zakresu.

 

W tym przypadku warto odnieść się dodatkowo do ewaluacji projektów unijnych. Przynajmniej w przypadku firm, które mają zamiar otworzyć się na możliwość dodatkowego dochodu z projektów Unii Europejskiej. W ten sposób jesteśmy w stanie w znacznym stopniu zwiększyć budżet przedsiębiorstwa oraz przyczynić się do jego rozwoju. Ewaluacje projektów unijnych to ocena szansy na dofinansowanie ze Wspólnoty oraz określenie korzyści z tego tytułu płynących.

Badania incognito

Poza samymi analizami jak najbardziej warto też sprawdzić konkurencję w naszej branży, co dziś nie jest zadaniem trudnym. Wystarczy bowiem wcielić się w potencjalnego klienta i udać się do placówki czy oddziału takiej firmy. Możemy wówczas sprawdzić jakość ich produktów czy też świadczonych przez nie usług. Badaniami w takiej formie bardzo często sprawdza się własnych pracowników. Jak widać może się to sprawdzić też przy ocenie konkurencji, z którą niezależnie w jakiej branży działamy, na pewno przyjdzie nam rywalizować.

Jak zatem widzicie brak możliwości zatrudnienia specjalistów, co oczywiście daje najlepsze efekty, wcale was nie dyskredytuje. Każdy z was takie badania przeprowadzić może osobiście.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*